hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| 4 هزار رأی جایگزین حبس در گلستان صادر شد

گلستان| 4 هزار رأی جایگزین حبس در گلستان صادر شد

رئیس‌کل دادگستری گلستان با بیان اینکه این استان یکی از استان‌های پیشرو در صدور احکام جایگزین حبس است، گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار رأی جایگزین حبس در استان صادرشده و همچنین جمعیت کیفری استان نیز ۲۲ درصد کاهش‌یافته است.

به گزارش رویداد امروز، هادی هاشمیان  اظهار داشت: انتخاب قضات برتر طبق بررسی‌هایی که در دادسرای انتظامی قضات در مرکز و استان انجام‌شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به رشد آمارها و عملکرد در حوزه قضایی استان بیان داشت: همه آمارهای موجود نشان از ارتقای کمی و کیفی عملکرد قضایی دادگستری استان دارد.

او با بیان اینکه تعداد پرونده‌های موجود در دادگاه‌های تجدیدنظر استان سه سال قبل بیش از پنج هزار پرونده بود، گفت: تعداد این پرونده‌ها در پایان سال قبل به دو هزار و 800 پرونده رسیده است.

هاشمیان با اشاره به کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های مدت‌دار بیان داشت: سال گذشته تعداد پرونده‌های مدت‌دار در استان نسبت به سال قبل آن 45 درصد کاهش یافت. او درباره ایجاد فضاهای اداری در دادگستری استان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه عمرانی انجام‌شده که سبب رضایتمندی مردم شده است. رئیس‌کل دادگستری استان ادامه داد: تا قبل از 94 تعداد اتاق‌های موجود در دادگستری‌های استان حدود 600 اتاق بود اما در سه سال اخیر 520 اتاق جدید احداث شد.

او گفت: استفاده از پنل‌های خورشیدی در دادگستری‌های استان و همچنین شفاف‌سازی حساب‌های بانکی و پول‌هایی که مردم به‌حساب دادگستری واریز می‌کنند، از دیگر اقداماتی بود که در سال‌های اخیر انجام‌شده است. هاشمیان یکی از برنامه‌های دادگستری استان را افزایش اطلاعات حقوقی شهروندان برشمرد و افزود: روسای دادگستری به همراه قضات در مدارس، مساجد، حوزه‌های علمیه و غیره حاضر می‌شوند و به سؤالات حقوقی مردم پاسخ می‌دهند. در همین باره سال گذشته 42 برنامه زنده سیمای قانون از طریق صداوسیمای استان پخش شد که تأثیر زیادی در افزایش اطلاعات حقوقی مردم داشت.

او گلستان را یکی از استان‌های پیشرو در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اعلام کرد و اظهار داشت: سال گذشته بیش از چهار هزار رأی جایگزین حبس در استان صادرشده و همچنین جمعیت کیفری استان نیز 22 درصد کاهش‌یافته است. رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به رضایتمندی رئیس جدید قوه قضائیه از عملکرد دستگاه قضایی استان گفت: سالانه حدود 16 میلیون پرونده در کشور و حدود 400 هزار پرونده در استان رسیدگی می‌شود. او با بیان اینکه نظارت‌های درون دستگاهی و بیرون دستگاهی در دستگاه قضایی وجود دارد، از مردم خواست نظارت‌های خود را بر این دستگاه افزایش دهند. او گفت: هدف از ارزشیابی قضات و انتخاب افراد برتر در این زمینه، رسیدن به آرای با کیفیت و جلب رضایت مردم است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد